Działania promocyjne i reklamowe

O tym czy nasza firma zaistnieje na rynku i osiągnie spodziewany sukces decyduje często odpowiednia reklama. Skuteczne działania promocyjne należą do głównych narzędzi marketingu, przy pomocy których nasza firma ma zrealizować określone cele, czyli np. zwiększyć sprzedaż określonego produktu.
Dobrze zaplanowane i przygotowane działania promocyjne i reklamowe to bardzo istotny czynnik, który wspomaga w realizacji głównych celów firmy.
Proces przygotowania działań promocyjnych i reklamowych obejmuje wiele etapów (np. wybór środków promocji i reklamy czy też wybór adresatów) i jest bardzo ważny, gdyż odpowiednie przygotowanie tych działań zapewni końcowy sukces.
Końcowym etapem działań promujących nasze usługi lub produkty powinna być zawsze ocena skuteczności kampanii i weryfikacja działań reklamowych. Podczas takiej weryfikacji określamy, czy założony wcześniej cel został osiągnięty w całości, czy jedynie częściowo.

AdSense.

Jeśli fraza „AdSense” jest Ci obca, na pewno warto przyjrzeć się bliżej dalszej części artykułu. Dowiesz się co nieco o tym, jak dodatkowo możesz zarabiać na swojej stronie www.
Czym jest AdSense? To jeden z prostszych sposobów na zarabianie pieniędzy w internecie. Wystarczy mieć często odwiedzaną stronę, wkleić na niej kod wyświetlający reklamy z Google i czekać na przelewy na nasze konto. Tyle teorii. Jak to wygląda w praktyce?
Zaczynamy od założenia konta w Google AdSense. Po wejściu do panelu administracyjnego możemy przejść do Instalatora AdSense. Pozwoli on nam wygenerować kod do zainstalowania reklam na naszej stronie. Można wybrać odpowiedni kształt reklam i format. Warto poświęcić kilka chwil nad zaplanowaniem kampanii na naszej stronie. Jest to bardzo istotna kwestia, która będzie potem miała bezpośrednie przełożenie na nasze zarobki.
Ponieważ obsługi i zarabiania na AdSense uczymy się na bieżąco pracując nad tym poradnikiem, w dalszych częściach opowiemy, jakie techniki pozwalają zwiększyć dochody generowane przez ten mechanizm.

Google Analytics – co jeszcze?

Co jeszcze poza wspomnianymi funkcjami oferuje GA? Wśród wielu funkcji znajdziemy „Witryny odsyłające”. Raport ten pozwala łatwo zidentyfikować linkujące do naszego serwisu strony. Możemy w ten sposób sprawdzań np skuteczność bannerów reklamowych zakupionych na innych stronach czy serwisach.
Co więcej… Analytics mówi nam też, jak długo użytkownicy, z tych przekierowań, zostali na naszej witrynie. Pozawala to ocenić, czy grupa docelowa, do której skierowaliśmy reklamę faktycznie zainteresowała się naszymi usługami/towarem.
Oczywiście można powiązać Cele z opisaną tu funkcją. Wtedy uzyskamy jeszcze lepszy przekrój efektów prowadzonych kampanii reklamowych.

Google Analytics – cele.

Większość stron internetowych tworzona jest z myślą o konkretnym zysku. Do tego prowadzą na każdej witrynie konkretne ścieżki, np. na stronach, gdzie pobierane są opłaty za pobranie plików taką ścieżką jest przejście użytkownika poprzez kolejne podstrony aż do tej, z której może on pobrać plik. Z kolei w sklepach internetowych jest to przejście przez podstronę z koszykiem i finalizacja zamówienia.

Gdzie w tym zadanie dla Google Analytics?

Analytics pozwala zdefiniować jednocześnie cele i ścieżki do nich. Dzięki temu możemy łatwo śledzić poczynania użytkowników na stronie i wprowadzać na stronie niezbędne poprawki.
W ten sposób możemy sprawdzić, co zniechęca klientów i na jakim etapie porzucają oni proces zakupu. Oczywiście powód należy wywnioskować na podstawie schematu, najlepiej użyć opcji Wizualizacja Ścieżek.

Google Docs.

Tematyka Google Docs może nie jest bezpośrednio związana z tworzeniem stron www, ale dziś coraz częściej witryny wykonywane są przez osoby mieszkające daleko od siebie i nie mające bezpośredniego kontaktu. W takim przypadku bardzo pomocna jest możliwość korzystania online z dokumentów dotyczących konkretnego projektu.
Za pomocą Google Docs możemy przygotować dokument tekstowy lub arkusz kalkulacyjny. Dostępne są też kreatory prezentacji oraz formularzy.
Nad każdym dokumentem może jednocześnie pracować kilka osób w trybie online. Właściciel dokumentu może przyznawać i zabierać prawa do edycji lub oglądania plików wybranym osobom.
Aby korzystać z dobrodziejstw tej technologii należy założyć konto na Gmail. Warto dodać, że usługi Google są ciągle rozwijane i w przyszłości ich możliwości będą na pewno większe. Dlatego już dziś warto się z nimi zapoznawać w codziennej pracy.
Choć artykuł ten może wyglądać na sponsorowany przez Google, to tak nie jest. Google Docs pomogły mi już wiele razy w prowadzeniu złożonych projektów a ich przydatność oceniam na bardzo wysokim poziomie.