Od kiedy tylko rozkwitł handel w internecie, wszyscy starali się na tym zarobić na różne sposoby. Ci którzy nie sprzedawali sami tworzyli narzędzia dla sprzedających i kupujących. Tak powstały dziesiątki portali porównujących, opiniujących itp. Co są one dziś warte? Jaka jest ich przyszłość?
Dziś przyłapuje się na tym, że kupując jakąkolwiek rzecz najpierw szukam o niej w internecie opinii. Czy słusznie nie wiem, ale nauczyło mnie to, że wielu przykrości można w ten sposób uniknąć. Oczywistym jest, że producenci dbają o dobry wizerunek swoich produktów i na dedykowanych opiniowaniu stronach negatywne opinie są często usuwane. Każda firma ma też pracowników monitorujących inne witryny. W miarę obiektywne są niezależne fora, choć i tam czasami pojawia się mała cenzura.
Porównywarki cen w sklepach internetowych to zmora każdego handlowca. A już na pewno każdego początkującego handlowca. Czy warto promować się już od pierwszych dni prowadzenia sklepu w porównywarce? ZDECYDOWANIE NIE!!! To stracone pieniądze. Przysporzą ruchu w sklepie, ale nie zakupów. Chyba, że każdy produkt mamy najtaniej na rynku. Odradzam to swoim klientom, są znacznie lepsze i tańsze metody podniesienia sprzedaży.
Przyszłość porównywarek jest dla mnie trudna do przewidzenia. Zobaczymy co czas pokaże.