Droga do sukcesu – INTERNET!!!
Internet był, jest i będzie ogromnym źródłem informacji dla każdego z Nas. Każdego dnia w poszukiwaniu informacji miliony użytkowników z całego świata wędruje po Sieci. Dlaczego część z nich nie mogła by być Twoimi klientami? Czemu Twoja strona nie odpowiada użytkownikom, którzy zbyt szybko z niej uciekają? Czy wysoka pozycja w wyszukiwarkach może przełożyć się na dużą ilość zleceń (zamówień) dla Twojej firmy?
Z badań GfK Net Index wynika, iż na początku 2009 r. liczba Polaków korzystających z Internetu wzrosła do ponad 55 procent!. Obecnie w Polsce jest już ok. 25 mln internautów w wieku 15 – 75 lat. Dlaczego więc Internet i reklama w nim nie jest jeszcze podstawą w biznesie każdej Firmy w Polsce?
Trudno odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie, ale główną przyczyną nieobecności w Internecie jest jednak brak wiedzy na temat ogromnego znaczenia tego medium w obecnych czasach, wątpliwości co do skutków wydania 1500 zł na stronę internetową itp.. Nie należy jednak bać się wydatków „włożonych” w reklamą w Sieci, gdyż każdy wydatek przyniesie na pewno zyski, które z czasem będą na pewno wzrastać – Internet jeszcze przez wiele lat będzie na pewno głównym źródłem informacji o produktach i usługach i warto to wykorzystać!
A co jeśli Nasi znajomi sugerują Nam, że już od lat są w Internecie i jakoś wydatki poniesione w tym kierunku nie przynoszą na razie spodziewanych efektów? Niestety odpowiedź na to pytanie może Ich zaskoczyć, gdyż w 90% efektem tego jest BRAK WARTOŚCIOWYCH TREŚCI NA STRONIE! Dowód? – każdego dnia na strony FIRMY X zagląda tłum. Ich wizyty wiążą się z poszukiwaniem wartościowych informacji. Klikają po stronach w ich poszukiwaniu, jednak to co zastają nie jest wystarczające i niestety szybko opuszczają stronę FIRMY X. Aby się o tym przekonać, wystarczy zobaczyć na statystyki strony. Zobaczymy wtedy, iż są to kilkusekundowe wizyty, po których użytkownik (nie znajdując oczekiwanych informacji) opuszcza stronę i kieruje się w stronę konkurencji! Dlatego tak ważnym jest aby strona odzwierciedlała „pragnienia” użytkowników, zaspokajała ich oczekiwania estetyczne ale również i informacyjne.
Podsumowując nasze rozważania musimy stanowczo stwierdzić, że Internet jest ogromnym źródłem zbierania informacji przez użytkowników a co się z tym wiąże – ogromnym źródłem zysków dla Firm, które potrafią dostarczyć tych oczekiwanych treści, produktów i usług. Ogromny potencjał drzemiący w Sieci powinien stać się głównym punktem planu marketingowego Firm a tedy SUKCES (a co za tym idzie i pieniądze) SAM ZAPUKA DO DRZWI NASZEGO PRZEDSIĘBIORSTWA!